środa, 1 października 2014

*1*

Wtorek:
-A od wschodu ocean indyjski- powiedziała pani od geografii. Omawialiśmy właśnie położenie Afryki, kiedy nagle rozległ się dźwięk pukania do drzwi.
-Proszę- powiedział ktoś z tyłu ze śmiechem na ustach, ponieważ była już to trzecia osoba, która nam przeszkodziła podczas tej lekcji. Najpierw była pani pedagog z ogłoszeniem, że trzeba zanieść deklarację, który język będziemy zdawać na egzaminie, a potem pani od fizyki, aby zebrać pieniądze na wycieczkę, na którą mamy udać się w czwartek. A teraz naszym oczom ukazała się szczupła pani dyrektor z burzą ciemnych loków i szarej sukience z wielkim uśmiechem na twarzy. Za panią D. stała dziewczyna w naszym wieku, ubrana w czarne rurki i czarną bluzę z białym napisem.
-To jest Ami Hard- przedstawiła ją dyrektorka- Od dziś będzie chodzić z wami do klasy, mam nadzieję, że miło ją przywitacie- uśmiechnęła się kończąc swoją wypowiedź
-A ja mam pytanie!- krzyknął, któryś z chłopaków siedzących w ławce przede mną i Rosie.
-Słucham?- zapytała dyra ostrzejszym tonem, ale dalej się uśmiechała
-Czy Ami jest emo?!- krzyknął Jacob śmiejąc się wraz z David'em, a do nich po chwili dołączyła reszta chłopaków, a potem śmiech wydobywał się ze wszystkich ust uczniów klasy 3a. Do śmiechu nie było tylko Ami, geografce i dyrektorce, którą dosłownie zamurowało.
-Ej… Jacob, to Ty nigdy chyba emo nie widziałeś…- rzuciła Chloe
-Bo jeżeli ona jest emo, to ja jestem rusałka- zaśmiała się dziewczyna siedząca w pierwszej ławce. Ami obróciła się i wyszła z Sali, ja podniosłam się z miejsca, a pani od geografii tylko delikatnie kiwnęła głową, a wiedziałam, że mogę już wyjść i znaleźć tą dziewczynę. Znalazłam ją po chwili w szkolnej ubikacji, stała tyłem do drzwi rękami oparta o parapet, a na nim leżała jej torba, z której wysunęło się kilka książek i przeźroczysty woreczek.
-Hej- powiedziałam na tyle głośno, żeby dziewczyna usłyszała i na tyle cicho, żeby po korytarzu nie rozeszło się echo, oparłam się o framugę drzwi. Dziewczyna podskoczyła i obróciła się, kiedy usłyszała mój głos.
-Co tu robisz?- zapytała blondynka podnosząc brew do góry, wsuwając zawartość torby z powrotem do niej.
-Chciałam sprawdzić czy wszystko okej- powiedziała idąc w jej kierunku
-Nie rozumiem o co Ci chodzi. Nic się nie stało, koniec wzruszającej historii- mruknęła i przeszła obok mnie, ale nie skierowała się w stronę sali przyrodniczej gdzie udałam się ja i weszłam chwilę przed dzwonkiem, wrzuciłam swoje rzeczy do torby i ruszyłam pod sale matematyczną, gdzie mieliśmy matematykę z wychowawczynią. Stanęłam przed ławką gdzie siedziała już: Meggy, Clara i Luna, obok mnie stanęła Rose. Ktoś dużo wyższy stanął za mną i otoczył mnie ramieniem w tali-wiedziałam kto to. Był to Dominic (Nie! To nie to co myślicie! To jest mój przyjaciel!)
-Wydaje mi się, że ta nowa dziewczyna ćpa- powiedział do pozostałych osób, które zgromadziły się w okolicy ławki.
-Proszek? Czy może kredę?- zapytała widocznie rozbawiona tym stwierdzeniem Meggy. Stałam cicho i wsłuchiwałam się w ich zaciętą rozmowę na temat tego jaka to nowa jest czy tam nie jest, ale doszłam do wniosku, że warto podzielić się informacją na temat Nowej, jak to ją ładnie nazwaliśmy podczas tej rozmowy.
-Jak za nią poszłam to miała woreczek z białym proszkiem i wątpię, żeby była to kreda- powiedziałam i w jednej chwili wszystkie 12 par oczu zwróciły się na mnie. Uratował mnie dzwonek! Uff… już myślałam, że będą się tak na mnie gapić…
Po chwili przed nami pojawiła się nasza wychowawczyni, którą nazywamy Pingwinem… Bo chodzi jak Pingwin, jest starszą kobietą o ciemnych krótkich włosach i dalej upiera się, że są naturalne!
-Dziś będziemy mieli godzinę wychowawczą, a w poniedziałek będziemy mieli dwie matematyki z tego powodu, że do naszej klasy przybyła nowa osóbka. Ami- powiedziała, kiedy wszyscy siedzieliśmy już na swoich miejscach.- Ami opowiesz nam coś o sobie?- zapytała, a Nowa się podniosła.
-Nazywam się Ami Hard, mam 15 lat i od 3 lat podróżuję po całej Europie, a przez poprzednie dwa, mieszkałam w różnych częściach Stanów Zjednoczonych. Przez 10 lat swojego życia mieszkałam w Anglii. Co do USA mieszkałam w Miami, Nowym Yorku i kilku innych mniej znanych. Z państw Europejskich mieszkałam w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemiec, Austrii, Węgrach, Chorwacji oraz Danii. Mówię płynnie w 8 językach: Angielskim, Polskim, Francuskim, Niemieckim, Włoskim, Rosyjskim, Hiszpańskim, Węgierskim. Obecnie mieszkam z ojcem i starszym bratem.- Dziewczyna wciągnęła głośno powietrze i usiadła z powrotem na swoim miejscu. Do końca dnia wszyscy byli przeciwko Nowej. Traf chciał, że mamy w czwartek wycieczkę, a Ami jedzie z nami…

Piątek:
Uff... Wczorajsza wycieczka, była bardzo udana, bardzo się cieszę z tego, że się trochę "zintegrowaliśmy". Lublin jest naprawdę ślicznym miastem... Co do Ami... dalej jest naszym klasowym wyrzutkiem. Siedzi sama, przerwy spędza sama... I dalej są podejrzenie, że pożądnie ćpa.
Kiedy na muzyce nowy pan zaczął czytać listę poprosił, aby wyczytana osoba się podnosiła, ale żeby trochę utrudnić mu życie i pomieszać, postanowiliśmy, że będzie się podnosić ktoś inny.
-Black John-przeczytał pierwsze nazwisko
-Jestem!- Na nogi stanął Jacob
-Candy Lua
-Luna! Jestem!- podniosła się Dominiqua na drugim końcu sali
-Dragomir Meggy- przeczytał następne nazwisko po którym leniwie podniosła się Clara
-Jestem
-Evans Rose
-jestem- powiedziała Chloe, wow... że ona się na to zgodziła
-Hard Ami
-Jestem- powiedziała nowa, która nie zabawiła się z nami w zabawę z panem od muzyki.
-Monica Hathway
-Jestem- powiedziała rudowłosa Meggy
-Holland David
-Tu- powiedział Scott
-Johnson Michael
-Tutaj- powiedział John
-Korrin Jack- podniósł się chłopak siedzący w drugiej ławce, który miał na imię Marcus i raz nie zdał, więc był od nas starszy.
-Maccall Scott
-Jestem- podniósł się wysoki i umięśniny Michael
-Mraz Jacob
-tuu!- krzyknął Jack wymachując rękami przed oczami pana od muzyki
-Redd Chloe
-Jestem- powiedziałam podnosząc się z miejsca, a po chwili ponownie siadając
-Dominic River
-Mhm- powiedział podnosząc się David
-Rodriguez Markus
-Tu- powiedział mój bliski kolega siedzący za mną
-Dominiqua Snake
-Tu!- krzyknęła moja przyjaciółka, pokazując swoje proste ząbki
-Snowhite Clara- rękę podniosła siedząca obok niej Luna
-I ostatnia Maja Strid
-Jestem- odpowiedziała za mnie Monica
Po tym incydencie nasza lekcja minęła w naprawdę dobre atmosferze, która pozostała z nami do matmy, kiedy to Pingwin ochrzanił nas za to, że podpuściliśmy pana od muzyki, który jest według niej bardzo przystojny... Tylko, że gust 60-latki, a 15-latków jest troszeczkę <BARDZO> inny...
***
-Wyciągnijcie potrzebne wam rzeczy do lekcji, a ja za chwilę wrócę- powiedziała pani od historii, kiedy mieliśmy zacząć lekcję. Kiedy za panią drzwi się zamknęły Dominic dostał ode mnie zeszytem po głowie, piórniki Monici i Meggy wylądowały na podłodze, podobnie jak mój i Rose, tylko że nasze były zamknięte, a zawartość piórnika dziewczyn wylądowała na podłodze. Kiedy wszyscy rzucili się aby to pozbierać na korytarzu rozległy się kroki historyczki...
-Szybko do ławek!- pisnęła Luna, która została pociągnięta za włosy przez któregoś z chłopaków z drugiej ławki... Ach te dzieci...
Kiedy to do klasy weszła pani od historii wszystko było w nienaruszonym stanie i nie było śladu po papierkach i długopisach, które latały po całej sali.
***
-Ej Majka- usłyszałam za swoich pleców głos Dominic'a
-Tak?- zapytałam obracając się do niego
-Co dziś robicie dziewczyny?- zapytał podchodząc do mnie i do Rose
-Idziemy do galerii, a potem Rose ma coś do załatwienia, więc mnie zostawi!- zrobiłam smutną minę, a Dominic objął mnie swoim wytatuowanym ramieniem
-Nie przeżywaj ja się tobą zajmę- zaśmiał się i całą trójką ruszyliśmy w stronę centrum handlowego.
***
Po kilku godzinach krążenia po galerii, Rosie się gdzieś zmyła, a ja zostałam sama z Dominic'em, moje torby z zakupami w połączeniu z moją szkolną tobą zaczęły mi ciążyć, więc moje tobołki przejął Dominic i zaproponował, żebyśmy wrócili do domu. Szliśmy, on obejmował mnie ramieniem, a ja się śmiałam jak głupia z jego "śmiesznych" kawałów. Kiedy stanęliśmy pod moim domem...
-Wejdziesz?- zaproponowałam biorąc od niego moje rzeczy
-Nie, mam coś do załatwienia- powiedział i pocałował mnie w policzek- Na razie Majka- uśmiechnął się i ruszył w stronę swojego domu, który znajdował się dwa domy dalej.
-Pa Dominc- szepnęłam i ruszyłam w stronę domu. Coś było nie ten teges, bo drzwi do domu, były otwarte, a przed wyjściem z domu na pewno je zamknęłam...
-Maja!- usłyszałam moje imię wypowiedziany przez tak piskliwy głosik, że druga taka próba mogła by się skończyć ogłuchnięciem. Oczywiście rozpoznałam ten głosik. Należał do jednej z moich najmłodszych kuzynek, czyli Luy...
-Hej Lua! Miło Cię widzieć... Ale... co Ty tu tak właściwie robisz?- zapytałam po Polsku, bo dziewczynka znała i lubiła jak mówiło się do niej po Polsku, jak i po Angielsku. To było dla niej naturalne, bo ciocia Kath często mówiła do dziewczynek po Polsku...
-Bo ciocia Kasia wyjechała, a wujek Nicolas miał jakieś tak ważne sprawy do załatwienia w Stanach, więc ciocia poprosiła mamę, żeby przyjechała i się Tobą trochę zajęła- powiedziała na jednym wdechu opierając się o ścianę w przedsionku.
-Ej! Przecież nie mam dwóch lat, żeby ktoś musiał się mną zajmować.- mruknęłam zostawiając moje miętowe trampki w przejściu i idąc w stronę kuchni, gdzie ciocia właśnie karmiła małą Gabi.- Nie mów, że Ben też przyjechał- jęknęłam podchodząc do małej przy stoliku
-Nie, on musiał zostać w pracy- powiedziała ciocia, stawiając Gabriellę na podłodze- Lua, zabierz Gabi do pokoju- powiedziała do swojej starszej córki, gdy dziewczynki zniknęły z pola widzenia, Kath od razu poruszyła temat GO- A co to za chłopak, który Cię pod dom odprowadza?- uśmiechnęła się
-Przyjaciel- uśmiechnęłam się i poczułam, że się rumienię, więc szybko odwróciłam się w stronę lodówki i wyciągnęłam z niej sok, nalałam go sobie do szklanki, którą wcześniej wyciągnęłam z szafki.
-Jasne- zaśmiała się Kath i rozmowa nagle się skończyła, bo Gabi zaczęła płakać.

1 komentarz: